fbpx

"Ik wil graag eerlijk advies en technische zekerheid"

WiFi bij Solaredge omvormer opnieuw instellen.

 

Om de opbrengst van uw zonnepanelen met Solaredge  online te kunnen monitoren dient de omvormer verbonden te zijn met het internet.

Is de Solaredge omvormer niet meer verbonden met internet dan geeft de app een foutmelding en dient u de omvormer opnieuw te verbinden met het internet.

Volg onderstaand stappenplan om de internetverbinding te herstellen.

Video – Solaredge – Wifi instellen

 

 

Stappenplan Solaredge – Wifi instellen

 

Stap 1

Open de Solaredge monitoring app.

 

 

Stap 2

Klik vervolgens op het menu teken (3 streepjes linksboven):

 

 

Stap 3

Klik vervolgens op “omvormer communicatie”. Hier kan een ander Wifi netwerk gekozen worden.

 

 

Stap 4

Scan de QR-code aan de rechterkant van de omvormer.

Let op: Indien de QR-code in het verleden reeds gescand is, kies dan voor “Doorgaan met de laatste gescande QR-code”.

 

 

Stap 5

Zet de rode AAN/UIT/P in de “P”-stand en laat deze direct weer los.

 

 

Stap 6

U krijgt nu onderstaand scherm te zien, klik vervolgens op “configureer”.

 

Stap 7

Kies vervolgens uw eigen WiFi netwerk en vul het WiFi wachtwoord in. Kies vervolgens voor “Aansluiten”.

 

 

Stap 8

Ziet u “Verbonden” staan? De omvormer is weer verbonden met het internet. Sluit vervolgens de schermen.

Is de omvormer niet verbonden, voer dan bovenstaande stappen opnieuw uit.

 

 

Is het probleem nog niet opgelost?

Indien wij uw zonnepanelen hebben geplaatst kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of bellen met onze klantenservice.

Neem contact met ons op

Hebben wij uw zonnepanelen geplaatst? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn online en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 17.00 uur.

 0517 – 41 26 58

 Contactformulier

 

 

 

 

 

Technisch zeker. Persoonlijk warm.