Om de opbrengst van uw zonnepanelen met Solaredge online te kunnen monitoren dient de omvormer verbonden te zijn met het internet.
Is de Solaredge omvormer niet meer verbonden met internet dan geeft de app een foutmelding en dient u de omvormer opnieuw te verbinden met het internet.
Volg onderstaand stappenplan om de internetverbinding te herstellen.
Stap 1
Open de Solaredge monitoring app.
Stap 2
Klik vervolgens op het menu teken (3 streepjes linksboven):
Stap 3
Klik vervolgens op “omvormer communicatie”. Hier kan een ander Wifi netwerk gekozen worden.
Stap 4
Scan de QR-code aan de rechterkant van de omvormer.
Let op: Indien de QR-code in het verleden reeds gescand is, kies dan voor “Doorgaan met de laatste gescande QR-code”.
Stap 5
Zet de rode AAN/UIT/P in de “P”-stand en laat deze direct weer los.
Stap 6
U krijgt nu onderstaand scherm te zien, klik vervolgens op “configureer”.
Stap 7
Kies vervolgens uw eigen WiFi netwerk en vul het WiFi wachtwoord in. Kies vervolgens voor “Aansluiten”.
Stap 8
Ziet u “Verbonden” staan? De omvormer is weer verbonden met het internet. Sluit vervolgens de schermen.
Is de omvormer niet verbonden, voer dan bovenstaande stappen opnieuw uit.
Hebben wij uw zonnepanelen geplaatst? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn online en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 17.00 uur.
© 2025 Mensonides realisatie: NOREX