Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen aan Mensonides over CV-ketels.

 

Na het lezen nog geen antwoord op uw vraag? Aarzel niet en neem contact met ons op.

 

 

 

Veel gestelde vragen | CV-ketels

Bij een storing altijd eerst de volgende punten controleren.

  1. Zit de stekker in het stopcontact
  2. Zijn de zekeringen in de meterkast goed
  3. Staat de gaskraan volledig open
  4. Is de druk in de CV-ketel goed (tussen de 1.7 en 2.0 bar)
    1. Bijvullen indien de druk te laat is.
  5. Is de installatie goed ontlucht
    1. Ontlucht uw installatie
  6. Staat de kamerthermostaat hoog genoeg
  7. Staat de ketelthermostaat goed
  8. Is er geen lekkende of druppelende warmwaterkraan
  9. Staan de radiatoren open
  10. Reset de CV-Ketel met de resetknop

Voor alle ATAG CV-ketels staan de gebruikershandleidingen online.

In sommige gevallen is het mogelijk zelf een storing op te lossen. Kies uw CV-ketel. Ga naar onze handleidingen pagina voor meer informatie.

Als uw CV-ketel een storing heeft dan kan het bijvullen van de cv-ketel deze storing verhelpen.

Bekijk onderstaand filmpje voor meer informatie. Lees hier ons uitgebreide stappenplan.

 

Als uw CV-ketel een storing heeft dan kan het ontluchten van de cv-ketel deze storing verhelpen.

Bekijk onderstaand filmpje voor meer informatie. Lees hier ons uitgebreide stappenplan.

 

Heeft u een ATAG One of een ATAG Zone Thermostaat en bent u benieuwd hoe u deze moet instellen?

Wij hebben voor deze thermostaat een FAQ pagina waar u meer informatie, handleidingen en video instructies vindt. Klik hieronder op uw type thermostaat voor meer informatie.

 

 

Bij het installeren van een slimme thermostaat (ATAG One) koppelen wij altijd de thermostaat met uw Wifi netwerk.

Heeft u nieuwe provider en/of  een nieuwe Wifi router? U dient dan uw slimme thermostaat op nieuw te koppelen. Hieronder treft u een handleiding om dit te doen.

 

 

 

Enkele tips om vorstschade te voorkomen:

  • Zet de thermostaat niet lager dan 16 graden

 

  • Zet alle radiatoren open. Dus ook ruimtes die normaal gesproken niet worden verwarmd, zoals: garage, schuur, zolder enz.

 

  • Voorkom tocht en laat geen ramen open staan

 

  • Tap buitenkraantjes af. Ook de waterleiding (buiten – kruipruimte) die u niet gebruikt aftappen.

 

  • Check waterleidingen in onverwarmde kamers

 

  • Isoleer waterleidingen

 

  • Is de vorst periode voorbij, controleer alle leidingen grondig

Staat uw vraag er niet bij?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel met de klantenservice.

Stel hier jouw vraag

Neem contact met ons op

Wij zijn online en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 17.00 uur. De storingsdienst kunt u 24/7 bereiken.

0517 – 41 26 58

info@mensonides.nl

Contactformulier

Facebook

 

Mensonides voor installatie, service en onderhoud

  • Persoonlijke service, sinds 1978
  • Technische zekerheid
  • Scherpe prijzen
  • Lokaal installatiebedrijf uit Harlingen (werkgebied is Friesland)
Technisch zeker. Persoonlijk warm.